הצעות מיוחדות |
---|
|
|
ממשיכים לחדש... |
---|
![]()
תערוכת טכנולוגיה 2015 |
סירות הן כלי תחבורה נפוץ במיוחד, אן אינן קלות לתפעול כלל. סירות נוטות להיפגע ולהישרט ולסבול מפגמים צבע בעקבות השהייה הממושכת במים גורמת לשחיקה של הצבע של הסירה וכך גורמת לצורך בצבע לסירה. אז נניח וכבר הגעתם למצב שאתם צריכים לצבוע את הסירה שלכם, עומדות בפניכם כמה אפשרויות לבחירה. אם אתם בעלים של סירה בוודאי כבר התנסיתם בצביעת הסירה מחדש ויש לכם סגנון מועדף, אך למרות זאת אבקש שתקראו את המאמר ואולי תחליטו לשנות את הרגלכם.
במאמר זה נציג את הדרכים הפופולאריות והיעילות ביותר בצביעה של סירה ונציין את היתרונות והחסרונות שבכל אחת.
כפי שציינו קודם לכן, צבע לסירה הוא דבר חשוב הדרוש בתכיפות קבועה. צבע לסירה יכול לבוא בכל מיני דרכים וצורות אך היום נראה לכם רק את הדרכים הפופולאריות והטובות ביותר. טיפול בסירה הינו דבר מסובך וקשה, וצביעה היא רק חלק אחד מתוך רבים. היום נתמקד בצביעה בלבד אך חשוב לזכור שזהו אינו השלב היחיד.
אז לאחר שהצגנו לכם את שתי הדרכים, השלב הבא ולהיכן ממשיכים תלוי בכם. אתם אלו שצריכים להחליט איזה סוג יותר מתאים לכם כי כפי שראיתם, לכל סוג יש חסרונות ויש יתרונות. חלקם משמעותיים וחלקם לא.
אז כפי שהראנו לכם בפסקה הקודמת, הבחירה היא בסופו של דבר בידכם. אתם אלו שצריכים להחליט איזה מהדרכים יותר נוחה או יותר מדברת אליכם. אנו ממליצים במקרים של אי הבנה לדבר עם איש מקצוע שינחה וידריך אתכם בהמשך הדרך. בהצלחה!
No matter how careful you are, at some point in your boat life scratches, cracks and holes are likely to appear. Without regular maintenance and immediate repair of any damage you will quickly discover that small damages can escalate to a much bigger problem, to the point of repairing many expenses. If you have discovered a scratch on the body of your boat or crack this article is for you, we will teach you how in 8 simple steps you will repair any crack or scratch.
Many boat and ship owners will testify that the formation of cracks or scratches in the hull of the ship is a matter of routine. There are many reasons for the formation of these defects some of which are due to careless docking, fishing rods and more. These defects make up the majority of the ongoing repair and maintenance work that needs to be done. Some of the repairs can be done by yourself and others you will have to contact a professional.
Most of the cracks do not appear all at once but appear gradually and over time and they result from exposing the outer surface of the boat to sun, moisture, and other weather damage. Usually the first areas to crack are the curved deck to the cell panel, around or near the windows and other places where there is a direct contact of treading, friction and the like.
It is important to note that the smaller the damage you leave the longer it will likely become more problematic and difficult to repair.
Regular repairs for damages especially that are small and have not developed into major damage are recommended, any repair as it is will help you maintain your boat in terms of integrity and in terms of value alike. There are several ways to repair a boat when there are cracks and defects and the most common is use with epoxy or fiberglass. If you have chosen to repair yourself you will be able to obtain self-repair kits and materials that will give the stools of professionals, as long as you adhere to the correct boat repair process.
There is another important detail and that is the color matching, painted boats follow the boats and they have their own hue. Matching the color can be a daunting challenge but the result will no doubt be so perfect that you will not be able to differentiate between the repaired area in the boat and the rest of the boat. It is usually preferable to make fiberglass repairs over epoxy and this is due to the ability to reach a wider range of colors.
First of all - damage assessment:
Decide if the crack is caused by impact or by bending, damage resulting from a bump will have a circular configuration with a central point of impact, bending damage will be longer and rather flat.
After examining the damage get the quickest and easiest repair method:
Sand around the affected area while creating a fine notch, if there is a deep crack it is recommended to make a light cut, it is important to sand well and not leave any sharp or protruding part. This can be done by polishing with sandpaper or a sanding sponge, starting with a deficit of 80 to 150 and ending with a deficit of 240. Wipe the area and leave it clean with no dust or debris.
Now, prepare the filling. If you use an epoxy filler purchased at the store, be sure to follow the instructions issued by the manufacturer in its preparation. If you choose a fiberglass mixture you will accumulate a powdered fiberglass and a colored gel coating to prepare the filling mixture.
The exact color of your boat will be available through the manufacturer, pay attention to its serial number, model and model to ensure you get the right one.
When mixing the filler, be sure to adhere to the manufacturer's instructions regarding the relationship. The final texture should be like peanut butter; It should be smeared but not too liquid.
Spread the filling on the affected area with the flat end of a mixing stick or plastic spatula. Fill the scratches or scrapes gradually, making sure the filler is pressed into the fibers and shape it to fit the contours using a plastic spatula.
Leave the mixture slightly higher than the environment and remove excess before it starts to dry out. Allow the epoxy to dry thoroughly and without heating or assistance on your part.
The length of time to dry will depend on a number of factors: temperature, humidity and texture of the mixture. If the treated area is not dry it will be sticky to the touch.
When the filling is completely dry, sand the area to blend it with the contours around the patient's area.
Use coarse sandpaper but not too much to reach the height of the treated environment and switch to sandpaper or a fine wet or dry sponge to remove all the bumps Finish the polishing with a fine deficit of 240 when you are close to the final shape.
For larger full areas, use a sander for a smoother finish in a shorter working time.
Pass by hand over the treated area, if there are any cavities or internal defects sinking or the lines are not uniform, repeat steps 3 and 4.
Once everything is in order it is time to re-spray the stuffed and polished area. To do this, mix the epoxy paint in the proportions specified in the manufacturer's instructions.
It is important to note that while spraying is the best way to evenly apply the paint to the surface, epoxy spraying is much different from paint spraying, it can be difficult to apply, quite messy, and will not provide a smooth finish in the first place, so additional process steps are required to get the finish Your brilliant. Wait for the paint to blend in with the repaired area and harden completely before sanding.
Gently sand the repaired area with wet and dry sandpaper with a deficit ranging from at least 800 to 1200.
In order to get the glossy shine after repair and painting, the repaired area must be polished. Be sure to use high-quality polishing materials to give a finish and protection to the repainted area.
Do you have more questions? Did you not understand something? The professional team of Michel Cohen - Materials and Equipment is at your service and is available to answer any question.
הרבה יגידו כי הפנים של הבית הן הדלתות שאנו עוברים בהם החל מגלת הכניסה ועד לדלת המחסן. יש מגוון עצום של דלתות וסגנונות בניה של דלתות שממש קל להתבלבל בינהם. אם ננסה לחלק את הדלתות לקבוצות הרי שיש לנו בראש ובראשונה את דלתות הכניסה שן הפנים של הבית, הדבר הראשון שאנו פוגשים בכניסה הבית אלו לרוב יהיו דלתות ביטחון עשויות ממתכת או פלדה ולעיתים אלו יהיו דלתות מעוצבות שעשויות מחומרי גלם אחרים כגון עץ, זכוכית או אפילו שילוב של כל החומרים גם יחד. אחריהן יבואו דלתות הפנים המעוצבות בסגנונות שונים החל מעיצוב מונוטוני וחלק ועד לשילובים של פסי קישוט, אלומיניום, זכוכית ועוד. לא אחת קורה כי אנו רוצים לחדש, החידוש הוא חלק בלתי נפרד מאיתנו ואנו נתחיל בחידוש הדלתות או החלפתן בחדשות. מכיוון שדלת הכניסה היא בעלת המשמעות הגבוהה ביותר סביר להניח כי נתחיל איתה, אולם לא תמיד העלויות של החלפת דלת בחדשה מצדיקות וכדאי שנשקול אפשרות לחדש את הדלת בעצמנו, כן! בעצמנו ממש עם ספריי צבע וכל מה שכרוך מסביב. אז איך עושים את זה? דיי בקלות הנה לפניכם 4 הפעולות שיהפכו כל דלת שלכם לחדשה.
כפי שאמרנו לחדש דלת ובמיוחד דלת כניסה זו לא בעיה מורכבת כל כך למעשה זה דיי פשוט הנה לפניכם השלבים שיהפכו את הדלת שלכם לחדשה, ומעוצבת וכל זאת בעזרת ספריי צבע וכת ידיים ימניות.
רגע לפני השלב ראשון הכרת הדלת שלכם:
כפי שכבר ציינו יש כמה סגנונות של דלתות כניסה לבית כאשר לרוב הנפוצות ביניהן הן דלתות הביטחון העשויות מתכת. לאחר שהבנו מה סוג דלת שעומדת לפנינו נוכל לבחור את דרך הפעולה המתאימה ביותר לחידוש שלה. אמנם השימוש בספריי צבע יהיה דומה בכל מקרה אך עדיין כדאי שנדע מול מה אנו עומדים.
שלב 1 - פירוק וקילוף
פירוק דלת כניסה שונה מבית לבית, לרוב בעל מקצוע יוכל לעשות זאת עבורכת בקלות, מומלץ שלא תסתבכו בפירוק וההרכבה ותתמקדו רק בפעולות החידוש. לאחר שפורקה הדלת וכל רכיבה כגון הידיות, המנעול וכו' עלינו לקלף אותה ולהוריד את הציפוי שיש לה כיום. אם הדלת שלכם ישנה מאוד סביר להניח כי הציפי ירד בקלות אבל במקרים רבים יש דבק שמקשה על הקילוף ואז נרצה להשתמש בשפכטל לצורך הקילוף. חשוב לוודא כי בסרנו את כל הציפוי על מנת שההתזה עם ספריי צבע תתבצע בצורה אחידה וחלקה. לסים הסרת הציפוי ושאריות דבק מומלץ להשתמש במדלל מסוג טינר או מדלל 320.
שלב 2 - פילוס ויישור
על מנת לקבלת שכבת צבע אחידה, חלקה בעלת מראה מרשים אנו מחוייבים להתיז ספריי צבע על משטח חלק וישק. ברוב המקרים השטח של פני הדלת אינו חלק ובטח לא מיושר לכם עלינו ליצור את היישור וההחלקה בעצמנו. כיצד נעשה זאת? על ידי שימוש בשפכטל, אותו שפכטל לרכב שאנו מכירים רק שבשימוש ביתי נוכל להשיג אותו במיכלי ריסוס ממש כמו ספריי צבע. היתרות של התזת שפכטל הוא שהיישור מתבצע בצורה עצמאית על ידי כך שהחומר מתיישר עם כח המשיכה. ההמלצה היא להתיז לפחות 2 שכבות על מנת לקבל כיסוי טוב לכל השקעים הקיימים המשטח.
שלב 3 - ליטוש והחלקה
החלק המלוכלך יותר בתהליך הוא שלב הליטוש, עליכם להמתין לייבוש מלא של השפכטל לפני הליטוש. כעת עליכם ללטש ולהחליק את המשטח בצורה יסודית על מנת שההתזה עם ספריי צבע תהיה אחידה וחלקה. את הליטוש כדאי לבצע בכמה שלבים כאשר בשלב הראשון תשתמשו בנייר לטש גס, את נייר הלטש יש להניח על התקן ישר כמו לוח עץ, הדבר יבטיח לכם ליטוש ישר ואחיד, לאחר מיכן יש לעבור לנייר לטש עדין ביותר על מנת להגיע למשטח חלק ככל האפשר. ם גיליטם שיש שקע שלא טיפלתם בו טפלו בו נקודתית. המתינו לייבוש ושייפו שוב. עם סיום הליטוש יש להסיר את כל שאריות האבק מהמשטח ולהמתין לייבוש
לאחר שקילפתם, יישרתם והחלקתם הגעתם לשלב האחרון, שלב השימוש עם ספריי צבע. הקפידו להשתמש במיכל ספריי צבע איכותי על מנת שתוצאת הצביעה תהיה איכותית, אל תמהרו עם הצביעה, המהירות תגרום לצביעה באיכות ירודה. הניעו את מיכל הצבע מצדג לצד בתנועת חצי סהר ממרחק של כ 25 - 30 ס"מ מהמשטח. הגיעו לכיסוי מלא ואחיד אך בשום אופן אל תתעכבו על נקודה אחת. המתינו לפחות 4 שעות לפני התזה של שכבת צבע שנייה. לאחר שסיימתם המתינו עוד 24 שעות לפחות לפני התקנת הדלת בחזרה.
לא משנה כמה אתם נזהרים, בשלב כלשהו בחיי הסירה שלכם צפויות להופיע שריטות, סדקים וחורים.. ללא תחזוקה שוטפת ותיקון מיידי של כל נזק תגלו מהר מאוד כי נזקים קטנים עלולים להסלים לבעיה גדולה בהרבה, עד כדי נזקים שהתיקון שלהם יהיה כרוך בהוצאות רבות. אם גיליתם שריטה בגוף הסירה שלכם או סדק המאמר הזה בשבילכם, נלמד אתכם איך ב 8 שלבים פשוטים תתקנו כל סדק או סריטה.
בעלי סירות ואוניות רבים יעידו כי היווצרות סדקים או שריטות בגוף האוניה הם דבר שבשגרה. יש סיבות רבות להיווצרות פגמים אלו חלקם נובעים עקב עגינה לא זהירה, חכות דייג ועוד. פגמים אלו מהווים את רוב עבודות התיקון והתחזוקה השוטפות שיש לבצע. חלק מהתיקונים תוכלו לבצע בעצמכם ואחרים תאלצו לפנות לגורם מקצועי.
מרבית הסדקים אינם מופיעים בבת אחת אלא מופיעים בהדרגה ולאורך זמן והם נובעים מחשיפת המשטח החיצוני של הסירה לשמש, לחות, ושאר פגעי מזג אוויר. בדרך כלל האזורים הראשונים להיסדק הם הסיפון המעוקל לפנל התא, סביב או ליד החלונות ועוד מקומות בהם יש מגע ישיר של דריכה, חיכוך וכדומה.
חשוב לציין כי ככל שתשאירו את אותם נזקים קטנים ככל שיהיו לאורך זמן סביר להניח כי הם יהפכו לבעייתיים יותר וקשים יותר לתיקון.
תיקונים קבועים לנזקים במיוחד שהם קטנים ולא התפתחו לנזק גדול מומלצים, כל תיקון באשר הוא יעזור לכם לשמור על הסירה שלכם מבחינת תקינות ומבחינת הערך כאחד. יש מספר דרכים לתקן סירה כאשר יש סדקים ופגמים והנפוצה ביותר היא שימוש עם אפוקסי או פיברגלס. אם בחרתם לתקן בעצמכם תוכלו להשיג ערכות לתיקון עצמי וחומרים שיתנו צוצאות של מקצוענים, כל עוד תקפידו על תהליך תיקון סירה נכון.
יש פרט נוסף חשוב והוא התאמת הצבעים, סירות צבועת בצע לסירות ויש להם גוון משלהם. התאמת הצבע יכולה להיות אתגר לא פשוט אך התוצאה ללא ספק תהיה מושלמת עד כדי שלא תוכלו להבדיל בין האזור המתוקן בסירה לשאר הסירה. בדרך כלל יש עדיפות לבצע תיקונים על ידי פיברגלס על פני אפוקסי וזה בשל היכולת להגיע למניפת צבעים רחבה יותר.
ראשית דבר - הערכת הנזקים:
החליטו אם הסדק נגרם על ידי פגיעה או על ידי כיפוף, נזק הנובע ממקה יהיה בעל תצורה מעגלית עם נקודת פגיעה מרכזית, נזקי כיפוף יהיהו אורכיים יותר ושטוחים למדי.
לאחר שבחנתם את הנזק קבלו את שיטת התיקון המהירה והקלה ביותר:
משייפים סביב האזור הפגוע תוך יצירת מגרעת עדינה, אם יש סדק עמוק מומלץ לבצע חיתוך קל , חשוב לשייף היטב ולא להשאיר שום חלק חד או בולט. ניתן לעשות זאת באמצעות את הליטוש מבצעים בעזרת נייר זכוכית או ספוג מלטש, מתחילים עם גרעון 80 עד 150 ומסיימים עם גרעון 240. נגבו את האזור והשאירו נקי ללא אבק או פסולת.
עכשיו, הכינו את המילוי. אם אתם משתמש במילוי אפוקסי שנקנה בחנות, הקפד להנחיות שהנפיק היצרן בהכנתו. אם תבחרו בתערובת פיברגלס תצטרו פיברגלס אבקתי וציפוי ג'ל צבעוני כדי להכין את תערובת המילוי.
הצבע המדויק של הסירה שלכם יהיה זמין דרך היצרן, שים לב למספר הסידורי שלה, הדגם והדגם כדי להבטיח שתקבל את הנכון.
בעת ערבוב המילוי, הקפיד לעמודו בהנחיות היצרן בכל הקשור ליחסים. המרקם הסופי צריך להיות כמו חמאת בוטנים; הוא צריך להיות נמרח אך לא נוזלי מדי.
מרחו את המילוי על האזור הפגוע בקצה השטוח של מקל ערבוב או שפכטל פלסטיק. מלאו את השריטות או השריטות בהדרגה, וודא שהמילוי נלחץ לתוך הסיבים ועצבו אותו כך שיתאים לקווי המתאר באמצעות מרית פלסטיק.
השאירו את התערובת מעט גבוהה יותר מהסביבה והסירו עודפים לפני שהיא מתחילה להתייבש. אפשרו לאפוקסי להתייבש ביסודיות וללא חימום או עזרה מצידכם.
משך הזמן לייבוש יהיה תלוי במספר גורמים: טמפרטורה, לחות ומרקם התערובת. אם האזור המטופל אינו יבש הוא יהיה דביק למגע.
כאשר המילוי התייבש לחלוטין יש לשייף את האזור כדי למזג אותו עם קווי המתאר מסביב לאזור המטופל..
השתמשו בנייר זכוכית גס אך לא יותר מידי על מנת להגיע לגובה הסביבה המטופלת ועברו לנייר לטש או ספוג עדין רטוב או יבש בכדי להסיר את כל הבליטות סיימו את הליטוש בגרעון עדין של 240 כשאתם קרובים לצורה הסופית.
עבור שטחים מלאים גדולים יותר, השתמש במלטשת לקבלת גימור חלק יותר בזמן עבודה קצר יותר.
עברו עם היד על האזור המטופל, אם נותרו חללים או פגמים פנימיים שקיעות או שהקווים אינם אחידים, חיזרו על שלבים 3 ו 4.
לאחר שהכל תקין הגיע זמן הריסוס מחדש של האזור הממולא והמלוטש. לשם כך, מערבבים את צבע האפוקסי ביחסים המצוינים בהוראות היצרן.
חשוב לציין כי ריסוס אמנם הדרך הטובה ביותר למרוח באופן שווה את הצבע על פני השטח, אך ריסוס אפוקסי שונה בהרבה מריסוס צבע, זה יכול להיות קשה ליישום, מבולגן למדי, ולא יספק גימור חלק מלכתחילה, לכן נדרשים שלבי תהליך נוספים על מנת לקבל את הגימור המבריק שלכם. המתן עד שהצבע יתאחה עם האזור המתוקן ויתקשה לחלוטין לפני השיוף.
יש לשייף את האזור המתוקן בעדינות עם נייר זכוכית רטוב ויבש בגרעון שנע מ 800 ועד 1200 לפחות.
על מנת לקבל את הברק המבריק לאחר התיקון והצביעה יש לבצע פוליש לאזור המתוקן. הקפידו להשתמש בחומרי פוליש איכותיים על מנת לתת גימור והגנה לאזור הצבוע מחדש.
יש לכם שאלות נוספות? לא הבנתם משהו? הצוות המקצועי של מישל כהן - חומרים וציוד נמצא לשרותכם וזמין לתת מענה לכל שאלה.
רכבים משמשים אותנו ל 2 מטרות עיקריות, פנאי ועבודה. אלו ללא ספק גם חלוקת החיים שלנו או נכון יותר לומר של רובינו, או שאנחנו בעבודה או שאנחנו בבית. מכיוון שהרכב משמש אותנו רוב הזמן חשוב לשמור עליו מכמה סיבות כאשר העיקרית שבהן היא שמירה על ערך הרכב והשניה שיותר נעים לנסוע ברכב נקי ומצוחצח. על מנת לעשות כן יש 3 פעולות שאם תקפידו עליהם הרכב שלכם יראה תמיד טוב ובעת המכירה תגלו שתוכלו לדרוש מחיר מחירון ואף לקבל אותו בקלות.
ידעתם כי צבע לרכב דוהה, נשרף ודי פגיע לחומרים כמו לשלשת ציפורים?רוצים שהרכב שלכם תמיד יראה טוב ויפה? אם כן אתם חייבים לשמור על הצבע שלו כי הצבע זה מה שרואים קודם. ועל מנת לשמור על צבע נקי אתם חייבים להכיר את 3 כמרכיבים של צבע נקי, יפה ומבריק, אלו הם השטיפה, הפוליש והווקס. לכל אחד מהשלושה יש חשיבות רבה בתהליך השמירה על הרכב, לפניכם עיקרי הדברים:
שטיפה - הפעולה הבסיסית היא שטיפת הרכב, הקפדה על רכב שטוף ונקי תבוא לידי ביטוי באופן ישיר. השטיפה תמנע מאבק להיות על גוף הרכב ותאפשר הסרה של כל מיני דברים שנדבקו כגון לשלשת ציפורים, בוץ, רסיסי לכלוך דביק וכדומה. מומלץ לשטוף את הרכב פעם בשבוע והעדיפות היא לשטיפה ידנית, שטיפה ידנית שומרת על צבע הרכב משריטות של מכונות השטיפה (אלאל אם אלו מכונות איכותיות שמשתמשות ברצועות בד המקום מברשות.
פוליש - כאמור צבע לרכב עלול להיפגע אחת הפגיעות הנפוצות היא הבלאי הטבעי של הצבע בעקבות החשיפה לשמש, הבלאי גורם לצבע להישדף ולדהות, אפילו המרקם במגע מרגיש מחוספס ולא חלק. על מנת לחדש את הצבע עלינו לעשות פוליש לרכב, הפוליש מתבצע על ידי מריחת משחת פוליש על הצבע ושיפשופה, הפוליש מסיר שכבה מקרונית של הצבע, אותה שכבה שנפגעה מהשמש וממזג האוויר, לאחר השפשוף אנו נחשוף את הצבע שמתחת, נקי, מבריק, ובוהק בצבעו. הפוליש לא פוגע בצבע הוא רק מסיר את השכבה הפגועה, אולם לאחר פולים חשוה לצפות את החלקים שנוקו בשכבת מגן שתאטום ותשמור על הגוון ואף תיתן את הברק הסופי, את זה עושיםפ עם ווקס.
ווקס - משחת ווקס משמשת ליישום לאחר ביצוע פוליש שלרכב או על מנת להגן על צבע הרכב. יש מגוון סוגים רחב של חומרי ווקס . הפעולה היא פשוטה, מורחים את הווקס על מנת לשמור על צבע לרכב מבריק וחלק. הווקס גורם לגוף הרכב להיות חלק ביותר וזה מונע מאבק, לכלות ושאר דברים להידבר אל הרכב.
צבע לרכב שמור נותן לנו 2 יתרונות עיקריים, הראשון הוא שהרכב שלנו נראה טוב בעינינו ובעיני המתבוננים, יותר נעים וכף לנסוע ברכב שנראה טוב, ממש כמו כל דבר אחר. והדבר השני הוא שככל שהרכב שלנו יראה טוב יותר כך נוכל לקבל עליו מחיר טוב יותר שנרצה למכור אותו.
כולם נוסעים על רכבים, כבר מגיל 16 ניתן רישיון נהיגה על אופנוע שנחשב לכלי רכב לכל דבר, הרכב הפך להיות מאביזר מותרות שהיה שמור לבעלי ממון לכלי חובה שממש קשה להתנהל בלעדיו. מגוון סוגי הרכבים והדגמים השונים מאפשרים לנו לבחור את מה שמתאים לנו מבחינת השימוש - פנאי, ספורט, הובלות וכדומה. הרכבים יוצאים ממפעל הייצור חדשים, נוצצים ומבריקים במגוון עצום של צבעים וגוונים. אולם יש לא מעט גורמים שפוגעים לנו בצבע הרכב. חלקם הם קשורים למזג האוויר כגון דהייה בשמש, ברד ואחרים יהיו בשל פגיעות כגון התנגשויות, תאונות וכדומה. אם יש לנו פגיעה נוכל לבצע תיקון ובחירת צבע לרכב לפי מספר ייעודי המשויך אליו. מספר הצבע טבוע ברישיון הרכב וניתן לשנותו אך ורק לאחר אישור ורישום ברשויות. אם וכבר יש לכם שריטה או פגיעה כדאי שתדעו כיצד לטפל בה ולבחור צבע לרכב לפי מספר תואם.
כפי שציינו פגיעה בצבע הרכב יכולה להיגרם מכמה סיבות, חלקן מכח עליון כגון פגעי מזג אוויר וחלקן מתאונות שונות כמו בין רכבים או אפילו ילד שעבר עם האופניים ופגע לנו ברכב. כדי לתקן את הפגם עלינו להכין מראש צבע לרכב לפי מספר כדי שיהיה לנו את הגוון הנכון. הצבע יכול להיות בבקבוק שאותו ניישם עם מכחול או בתרסיס. על מנת לבצע תיקון לרכב ולהגיע לתוצאות טובות לא חייבים לרוץ לפחח רכב או לצבעי רכב אלא ניתן לעשות זאת בעצמנו (כל עוד הפגיעה נחשבת לשטחית). ריכזנו עבורכם 3 טיפים שיקלו עליכם בביצוע משימת התיקון עם מקסימום הסתרה.
אבחנה - הרבה לפני התזת הצבע חשוב לבצע אבחנה ולהבין עד כמה הפגיעה חמורה, אם ובמידה אתם מזהים שהפגיעה בצבע הרכב עמוקה ויש לכם ממש שקיעה בפח מומלץ שתשקלו להגיע אל פחח רכב על מנת לבצע את התיקון, אולם אם השריטה אינה עמוקה ואתם מזהים שיש רק קילוף של צבע או גירוד אז ללא ספק תוכלו לתקן בעצמכם.
הכנה - לאחר שאבחנתם את השריטה יש לגשת אל הכנת הרכב לצביעה ותיקון השריטה, ראשית בידקו מה הוא גוון הרכב, צבע הרכב מסומן לפי מספר ייעודי ויחודי לרכב, צבע לרכב לפי מספר יש להזמין אצל צבעי רכב או בחברה שיש לה את הערכת הגיוון התואמת את מניפת הגוונים של הרכב שלכם.
ביצוע - שלב הביצוע חייב להיות מדוייק, באיזור נקי מאבק ורוח. חשוב להגן על הסביבה מפני התזה לא מכוונת, לכסות היטב את חלקי הרכב השונים. יש לנקות שאריות אבק ושומן. ההתזה צריכה להיות תוך ביצוע תנועה אחידה ורצופה מצד אל צד, יש להתרחק מהאזור הנצבע כ 25 - 30 ס"מ. אם ובמקרה יש לכם נזילה מנעו ממנה להגיע אל חלקים אחרים ברכב אבל תנו לה להתייבש, לאחר מיכן שייפו בעדינות ותקנו על ידי התזה חוזרת.
כאמור לכל רכב יש את הצבע שלו ועל מנת שנוכל לבצע תיקון שלא יראה לעין עלינו לבחור צבע לרכב לפי מספר שתואם את הגוון בו צבעו את הרכב אולם לצבע המקורי יש בלאי עקב דהייה ושריפה בשמש, לכן מומלץ לעשות פוליש לרכב שמוריד כמה מיקרונים וחושף את הגוון המקורי, כן לאחר הצביעה מחדש תקטינו את ההבדל בגוונים למינימום.
ישנם לא מעט חומרי גימור בענף התעשייה והציוד. לכל ענף או תעשייה ישנם את חומרי הגימור המתאימים אל המוצרים אותו הוא מייצר ומאוד חשוב להתאים את חומרי הגימור אל האובייקט הספציפי אחרת, איכות הגימור לא תהיה יעילה. גימור יכול להיות מבוצע באופן מקצועי וניתן גם לבצע את הגימור באופן אישי ולחסוך בעלויות שאפשר לוותר עליהן.
שריטה ברכב או פגיעה בצבע קטנה ככל שתהיה מפריעה לנו באותה מידה כאילו והייתה גדולה, נכון שיש כאלו שיגידו כי "זו רק שריטה קטנה" אך ללא ספק אנחנו היינו שמחים מאוד אם יכולנו להעלים אותה. ובכן על ידי שימוש עם ספריי צבע לרכב מגוון נוכל לתת מענה לפגמים קטנים ושריטות שיעשו הבדל משמעותי על נראות הרכב. אז אם אתם בעלי רכב חדש או אפילו רכב מיד שנייה ויש לכם פגם בצבע כדאי שתכירו את המוצרים שיעזרו לכם להעלים או לפחות להפחית את הנזק בצורה משמעותית וכפי שכבר אמרנו ספריי צבע לרכב מגוון יתן לכם מענה הולם לכל בעיית צבע שאינה מחייבת מוסך. את הגוון של הספריי יש להתאים לצבע הרכב על ידי איתו ה RAL הנכון, RAL הינו שם כולל לסדרת גוונים אירופאית המהווה סטנדרט בין לאומי, שימוש ב RAL מונע טעויות ושומר על אחידות בין כל הגוונים.
חשוב להבין כי כל עוד יש לכם קצת חוש טכני תוכלו לבצע אין ספור פעולות בעצמכם אולם יש דברים שתהיו חייבים להגיע איתם למוסך, כך לדוגמה פגיעה ברכב. אם יש לכם שריטה קלה סביר להניח כי ספריי צבע לרכב מגוון יפתור לכם ויעלים לכם את הבעיה אולם אם הרכב היה מעורב בתאונה שגרמה לפח הרכב להתעוות או לנזק שהוא עמוק יותר משכבת הצבע אז ללא ספק תצטרכו להגיע אל פחח רכב לצורך טיפול ותיקון. אך כאן אנחנו נדבר על תיקונים המוגדרים "קלים" בעזרת ספריי צבע לרכב מגוון. השאלה הנשאלת היא איך נבדיל בין פגיעה קלה לקשה? מתי נלך לפחח רכב ומתי אנחנו יכולים לעשות תיקון בעצמנו? הבדיקה צריכה להיות קודם כל ויזואלית, הסתכלו ובחנו את הסריטה, האם היא עמוקה? האם יש כיפוף בפח? האם הפגיעה בצבע חדשה או ישנה? האם התפתחה חלודה באזור הקילוף (במקרים של פגיעה ישנה)? כל עוד הפגיעה היא שטחית סביר להניח כי ספריי צבע מגוון לרכב יפתור את הבעיה ותוכלו לכסות ולהסתיר אולם אם יש לכםפ פגיעה חזקה יותר, עמוקה שגרמה לנזק בפח הרכב מומלץ שתגיעו לצבעי רכב על מנת לאבחן בצורה מקצועית יותר את הנזק ואז תוכלו להחליט אם לתקן או לוותר.
בחירת צבע לרכב אינה נעשית כלאחר יד, חשוב לבחור את הצבע הנכון, הכוונה היא שלכל רכב יש צבע וגוון משלו. לא משנה אם הרכב אדום או כחול עדיין יהיו אלפי תת גוונים השייכים כל אחד לרכב אחר. לכן בחירת ספריי צבע לרכב מגוון חייב להתבצע בהתאמה מושלמת לצבע הרכב וזאת על ידי איתור מספר הגוון. מיקום מספר הגוון יכול להשתנות בהתאם לסוג הרכב, תמיד תוכלו להגיע אל המוסך המטפל לצורך איתור אך לרוב מספר הגוון מוטבע על שלדת הרכב מתחת למכסה המנוע או בספר הרכב. במידה ובחרתם לבצע תיקון לרכב בעצמכם ולבחור ספריי צבע לרכב מגוון ודאו כי הגוון אותו בחרתם מתאים לרכב שלכם אחרת הנזק יהיה גבוה יותר מהתועלת.
כאשר מדובר בלכה, דבר ראשון שצריך להבין הוא מה תפקידה, לאילו מוצרים או אובייקטים היא מיועדת ואיך היא מועילה לענפים או תעשיות שונות. לכה היא חומר מיוחד, היא בעצם חומר גמר שמורחים על כל מיני אובייקטים שונים כאשר הם מוכנים. מריחת הלכה בעצם מייצרת ציפוי הגנה על גבי האובייקט וסוגי לכות שונות יכולות להעניק הגנות שונות לחומרים הנמצאים בתנאים אחרים.
אחד הדברים המרגיזים ביותר הוא לצאת לכיוון הרכב ולגלות שיש עליו מזכרת קטנה מעגלה של סופר או כידון של אופניים. לפעמים אלו יהיו שריטות שנעשו בכוונה אך ברוב המקרים אלו תקלות מקריות.לא תמיד השריטות נראות לעין אבל אנחנו כבעלי הרכב תמיד נראה אותן בולטות גם אם לא באמת כאלו. במיוחד עבור מקרים אלו החלו לשתמש במיכלי ספריי צבע לפי מסר. אלו הם מיכלי צבע דומים בדיוק לאותם אלו שאנו מכירים ממדפי הטמבוריה למעט הבדל קטן, הם מכילים ספריי צבע לפי מספר שמותאם בדיוק לצבע הרכב שלכם. השאלה היא האם הנזק שיש לרכב שלכם מאפשר תיקון באופן עצמי או שתצטרכו להגיע אל צבעי רכב על מנת לתקן. הכל עניין של עד כמה יש לכם חוש טכני ועד כמה באמת הנזק גדול.
אם הבנתם שהשריטה אינה רצינית ואתם ממש רוצים לטפל בה אז כדאי שקראו הלאה על הדרכים בהם תוכלו לטפל בשריטות קטנות ועל אופן השימוש עם ספריי צבע לפי מספר שיתאים לרכב שלכם לצורכי כיסוי הסריטה עם מינימום הבדלי גוונים. לפניכם כמה עצות בנושא שיעזרו לכם בהמשך:
אם בחרתם לתקן לבן ולהשתמש בספריי צבע כדאי לכם להקפיד על כללי הצביעה כדי שהתוצאה תצא טובה ואיכותית. ראשית חשוב להסיר את כל הלכלוך, האבק והשומנים על ידי מסיר שומנים ייעודי, ההתזה צריכה להיות ממרחק של בין 20 ל 30 ס"מ, חשוב לא להישאר עם הספריי במקום אחד. כמו כן חשוב לצבוע במקום שאין בו רוח ואבק. אל תמהרו לנגב נזילה, תנו לה להתייבש ושייפו אותה, לאחר מכן תקנו עם התזה נוספת. בכל מקרה מומלץ שתמיד תעדיפו לצבוע במקום מוצל ולא בשמש ישירה, קחו בחשבון שרק לאחר ייבוש מלא תוכלו לראות את התוצאה האמיתית.
ישנן המון סיבות בגללן צבע הרכב עלול להינזק או להיפגע. גם אם הרכב שלכם חדש וגם אם הוא כבר נמצא כמה שנים על הכביש, אל דאגה, בקלות תוכלו לחדש אותו. כאשר הרכב הוא ממש חדש ופתאום אתם מוצאים עליו כתם חדש או שריטה זו יכולה להיות סיטואציה מאוד לא נעימה. אין צורך לרוץ מיד אל איש המקצוע על מנת שיבצע צביעה מחדש. אם יש לכם מעט סבלנות תוכלו לעשות זאת לבדכם ובכך לחסוך בעלויות.
קוד צבע לרכב הינו מבדיל בין הצבעים השונים של הרכבים. כל קוד מסמל צבע אחר ולכן ניתן לבדוק אותו לפני רכישת הצבע. כשמגוונים בצבעי הרכב, יש לעיתים שחזור של צבעים מקוריים. בזכות כל צבע ייחודי, ניתן לקבוע גוון חדש המתאים למקור, שאותו נצטרך כאשר הרכב נשרט או נפגע. קוד צבע לרכב מייחד את צבע האוטו שלכם, ואם תהיה אפילו סטייה קטנה מהצבע המקורי, הצבע לא יהיה כמו שהוא היה קודם ובמצב כזה צריך לדווח על שינוי הצבע.
כדי לחדש את צבע הרכב יש לנקוט בשתי דרכים עיקריות, שכל אחת מתאימה לפי הצרכים שלכם. הדרך הראשונה היא על ידי ביצוע פוליש, יש לנקוט בדרך הפוליש במקרים של שריטות קלות ביותר, ורק אם שיטה זו לא עבדה, יש לחדש את צבע הרכב כולו תוך שימוש עם קוד צבע לרכב מתאים. במידה ויש אזורים קטנים שבהם לא תרצו לצבוע, יש לכסות אותן עם מדבקה או בד. כמובן ששיטה זו ( פוליש ואז חידוש) מומלצת, אך יש להתייעץ עם בעל מקצוע. הוא מבין בתחום ואם המצב מאוד גרוע והרכב פגום, יש מומחים שימליצו על צביעה מחדש מיידית וויתור על הפוליש. כשרוצים לחדש את צבע הרכב, יודעים זאת רק אם אתם מבחינים בפגיעות, שריטות חבלות וקילוף צבע הרכב.
דרך 1 - פוליש לרכב - תהליך ניקוי המתבצע בעזרת ספוגית שאותה טובלים בנוזל כימי וקושרים את המטליות למכונת הפוליש שבכל פעם שהיא מסתובבת מהר החומר חודר לצבע של הרכב ומזירה לצבע הראשוני. בכדי שטיפול הפוליש יסתיים כמו שצריך, צריך למרוח שעות ווקס על הצבע בכדי לשמור עליו מפגיעות בעתיד.
דרך 2 - צבע מחדש - זהו תהליך אינטנסיבי מאוד ומומלץ להיעזר על ידי קוד צבע לרכב בשביל להגיע כמה שיותר קרוב לצבע המקורי. במקרה של תזוזה לא נכונה בקוד הצבע, הצבע לא יהיה כמו במקור, ותצטרכו לעדכן ולדווח. תהליך זה הוא תהליך ארוך יותר וקצת יותר מסובך, אך יחזיק לאורך זמן.
ישנם כמה דברים עיקריים שיש לבצע לפני צביעת הרכב, שבלעדיהם אי אפשר לצבוע רכב בצורה הטובה ביותר, והמקצועית ביותר. שלבים אלה מקלים עליכם, ומראים לכם את השיטה הקצרה ביותר לצביעה טובה יותר. לפני שצובעים רכב, יש לבחור ספריי צבע עם קוד צבע לרכב תואם. בחירת הצבע המתאים הינה יותר מחשובה, באם בחרתם לשנות את צבע הרכב, יש לדווח, ולעדכן ברשיון הרכב.
לאחר שבחרתם קוד צבע לרכב מתאים לרכב שלכם (הדומה כמה שיותר לצבע המקורי) , יש להסתכל בצורה מקיפה על הרכב, אם ישנם פגמים כלשהם על הצבע עצמו כמו שריטות, מדבקות, שקעים או איזורים בודדים שאותם לא תרצו לצבוע. אותם איזורים שלא רוצים לצבוע אותם, יש לכסות בבד או במדבקה כדי שהצבע לא יגלוש לשם. שימו לב כי איזור הצביה אינו כולל אבק, כמו תנור ייבוש. אזור הכולל בתוכו אבק יפגע באיכות הצבע, וימנע מהצבע להיות חלק.
צביעה באמצעות ספריי צבע היא הרבה יותר פשוטה ומהירה מצביעה באמצעות ציוד צביעה הכולל מברשות צבע, רולרים למיניהם וכמובן פחיות צבע. אם אתם רגילים לבצע עבודות צביעה שונות בעצמכם ואתם רגילים ומתורגלים לעשות זאת באמצעות מברשת ולא ממש מתחשק לכם לשמוע על שיטה אחרת, זה מובן לחלוטין. אך שיטה זו היא לא רק יותר פשוטה, היא יותר יעילה, מהירה, פחות מלכלכת והיתרון האחרון שלה שעליו אסור להתפשר, היא איכות הגימור.
לא נעים לראות מכה או שריטה על הרכב, אבל אם כבר קיבלתם מתנה כזו דעו שעלי ידי שימוש בתרסיס עם צבע לרכב לפי קוד תוכלו להסתיר ולהסוות את המכה. ישנם כמה שלבים שאותם צריך לבצע לפני צביעת הרכב. שלבים אלו מקלים עליכם ועוזרים לכם לצבוע את רכבכם בצורה הטובה ביותר, בזמן הקצר ביותר.
שלב 1 - ספריי צבע - מתבצע באופן עצמאי, מאפשר תיקון דברים קטנים, ולא מאפשר צביעת חלקים גדולים. במקרה ויש לכן חלקים נרחבים הצריכים צביעה, פנו לצבאי רכב מוסמך ומקצועי שיעזור לכם למצוא את הצבע והגוון המתאים והטוב ביותר עבורכם, לפי התווית או המספר של הרכב. אך במקרה של תיקונים מקומיים תמיד תוכלו להזמין צבע לרכב לפי קוד
שלב 2 - הסרת לכלוך ואבק - בשלב זה, נסיר את כל הגורמים המפריעים להמשך העבודה, כמו שומנים, מדבקות, לכלוכים, תוויות, וכדומה. אם ישנם חלקים שאותם אתם לא רוצים לצבוע, כסו אותם בבד או במדבקה כדי שהצבע לא יהיה עליהם.
שלב 3 - כדי לצבוע בצורה הטובה ביותר, יש לעשות זאת במקום ללא אבק כמו חדר סגור או תנור ייבוש. במקרה של שריטות עדינות לא תמיד חייבים לצבוע, אפשר לעשות פוליש לרכב כדי להיפטר מהן. פוליש הינו ניקוי מקצועי, המסיר שכבה מקרונית מהצבע, מעלים שריטות או כל פגם אחר, ומחדש את הצבע עצמו. לאחר שעשיתם פוליש, עשו ווקס שישמור על הצבע, וימנע מנזקים כו גשם סופות אבק שמש וכדומה.
ישנן שתי דרכים עיקריות לחידוש צבע לרכב. הראשונה במקרים של פגיעות קלות ביותר הינה פוליש והשנייה צביעה מחודשת על ידי שימוש עם צבע לרכב לפי קוד. שתי הדרכים מומלצות אך כל אחת מתאימה לפי הצרכים שלכם. בדקו את הפרמטרים שלכם לפני אתם בוחרים איך לחדש את הצבע. רצוי להתייעץ עם גורם מקצועי כיוון שהוא בעל ניסיון, יודע להתאים את החידוש שהכי טוב עבורכם לפי סוג הרכב, לפי כמות הפגיעות שבו, שנת הרכב, הסוג והצבע עצמו. הוא ינחה אתכם לקל ביותר עבורכם.
הזמן המתאים שבו צריך לחדש את צבע הרכב הוא מתי שאתם מבחינים בשריטות, פגיעות, טראומות מתאונה, זמן ממושך בשמש, וכתמים.
דרך 1 - פוליש לרכב - פוליש לרכב הינו תהליך ניקוי בעזרת ספוגית שטבולה בנוזל כימי והמטליות עצמן קשורות למכונת הפוליש שבכל תנועה סיבובית מהירה של המכשיר, החומר חודר לצבע הרכב ואז מחזירה לו את צבעו המקורי. אם תהליך זה אינו מספיק רק אז עושים צביעה מחדש. להשלמת טיפול הפוליש, יש למרוח ווקס ואת שעוות הוקס מורחים על הצבע כדי שלא יפגע בעתיד.
דרך 2 - צביעה מחדש - צביעה מחדש של הרכב היא יותר אינטנסיבית ולכן מומלץ לבצע אותה רק אם תהליך הפוליש לא עבד. בתהליך צביעה מחדש צובעים את כל הרכב על ידי צבע לרכב לפי קוד המתאים לרכב שלכם. זהו קוד המייחד את בע הרכב שלכם, שאם יקרה מצב שתזוזו מקוד זה, צבע הרכב לא יהיה מתאים לבצע המקורי. לכן יש היצמד לקוד הצבע.
קוד הצבע מאפשר למחשב לבחור את הצבע המתאים ביותר עבורכם לפי הצרכים שלכם לפי סוג הרכב לפי הפגיעות והפרמטרים שעליהם יש להסתכל לפני שבוחרים צבע. צבע לרכב לפי קוד מיוצר על ידי המחשב שמערבב את הצבעים כך שיווצר צבע הרכב המקורי. במקרה ושיניתם את צבע הרכב המקורי יש לעדכן את רישיון הרכב ולדווח.
קודם כל כאשר רכב יוצא מן החברה שהוא חדש, הוא מבריק ונוצץ. גימור הרכב בפעם הראשונה הוא מאוד איכותי ותלוי בסוג הרכב, הוא גם יכול להחזיק ולשמור על עצמו במשך תקופה ארוכה מאוד. אך בואו נזכור שרכבים נמצאים כמעט בכל מצב תחת תנאי מזג אוויר שונים וחשופים לכל מיני מפגעים שעלולים לפגוע בצבע הרכב. לעתים יופיעו על גבי פח הרכב כתמים שנוצרים עקב לשלשת ציפורים שהיא חומר חומצי במיוחד המזיק לפח הרכב.
הדבר הראשון שאתם רואים ברכב הוא הצבע שלו, לא משנה אם זו מכונית ספורט או משאית, הצבע הוא הרושם הראשוני שאתם מקבלים ורואים, ועל אותו משקל צבע הרכב הוא לרוב הראשון להיפגע הרבה לפני שמשהו מתקלקל ברכב. יש לא מעט גורמים לנזקים בצבע הרכה ובמיוחד נזק בציפוי החיצוני כלומר לכה ברכב נפגעת קודם. התופעה של נזקי לכה נפוצה מאוד והסיבות לה רבות, החל ממכות קטנות ועד לבלאי של מזג אוויר. לא משנה מה הסיבה לנזק שיש לכם אתם חייבים לטפל בו, לכה פגומה שניזוקה גוררת אחריה נזקים רבים וחמורים יותר. יש דרכים רבות לטפל בנזקי לכה חלקם תוכלו ליישם בעצמכם ואחרים תצטרכו לגשת לצבעי רכב מומחה על מנת לתקן את אותם פגמים.
ראשית דבר הבנו שהלכה על צבע הרכב היא זו שנותנת את הברק וההדגשה של צבע הרכב, יש לכות מבריקות ולכות מט, וסוג הלכה קובע את נושא הברק ולא כפי שרבים טועים לחשוב שיש לרכב צבע מבריק או מט, כאשר מחליטים לצבוע רכב בצבע מט אז הצבע יהיה אותו אחד כמו הצבע המבריק ומה שיקבע את עניין הברק הוא איזה סוג לכה תבחרו. נשאלת השאלה מה גורם לנזקים בלכה ומה ניתן על מנת למנוע אותם, ראשית נבין כי כל לכה בשלב מסוים צריכה לעבור רענון וחידוש, האויב העיקרי של הברק היא השמש. עמידה של שעות בשמש קופחת פוגעת בברק הרכב. ניתן למנוע או להקטין את הסיכוי לפגיעה זו על ידי כיסוי הרכב בבד אולם עדיין תיתכן פגיעה בעקבות מזג אוויר סוער כמו ברד שגורם לפגיעות קטנות בלכה. כמובן שגם תאונה או שריטות גורמות לנזקים בצבע אך לעיתים התאונות או השריטות לא נגרמות בגללכם ועל כך אין שליטה. יש מספר דרכים לשמור על הברק של הרכב או נכון יותר לומר להאריך את אורך חיי הלכה:
חניה - מומלץ וכדאי להחנות את הרכב בצל ועדיף שלא מתחת לעצים על מנת למנוע את האפשרות של נפילת ענפים או לשלשת ציפורים.
לשלשת ציפורים - אם כבר התברכתם במזל וציפור לישלשה לכם על הרכב אל תתמהמהו ומהרו לנקות, לשלשת ציפורים מכילה חומצה שפוגעת בצבע הרכב ובציפוי לכה שלו.
שריטות - אחד הדברים שממש לא ניתן להימנע ממנו אלו הן השריטות, לעיתים הן יהיו בגלל תאונה, אבק, חלקים שעפים בנסיעה, לשריטות יש 2 רמות כאלו שצריך לתקן וכאלו שאפשר ללטש ולהעלים בעזרת פוליש / וקס.
פוליש / ווקס - מומלץ אחת לכמה שנים לעשות פוליש לצבע הרכב, הפוליש מוריד מיקרונים בודדים משכבבת הצבע,כאשר עושים פוליש לרכב בעצם מסירים שכבת לכה.
הלכה מגנה על צבע הרכב, מומלץ אחת לתקופה לבצע חידוש ללכה על ידי פוליש או צביעה מחדש. ככל שתקפידו על לכה תקינה כך תשמרו על הרכב מפני נזקים של מזג אוויר ופגעים אחרים. מומלץ לבצע צביעה מחדש לרכב במקרים בהם הנזקים לצבע חמורים מומלץ לצבוע את הרכב ולצפות עם לכה חדשה. לעיתים הצביעה היא באזור הפגוע ולעיתים צביעה כללית לכל הרכב. רכב שיש לו צבע תקין הוא בעל ערך גבוה יותר.
ישנן כל מיני סיבות שעלולות לגרום לרכב שלנו לאבד את הצבע שלו. רכב הוא אובייקט שנמצא כמעט בכל עת תחת תנאי אקלים ומזג אוויר שונים אלא אם יש ברשותכם חניה פרטית עם קרוי. העובדה שכלי רכב נמצאים תחת כיפת השמיים מצריכה אותם להיות עשויים מחומר איכותי בעל עמידות גבוהה בפני תנאי מזג אוויר שונים וכמו כן גם הצבע שלהם. הצבע של הרכב הוא השכבה האחרונה והעליונה שנמצאת במגע עם האוויר בכל עת.
ספריי צבע כבר מזמן הוכרז כאחד הפתרונות בתרסיסים החשובים הקיימים כיום בתחום התעשייה והפנאי. בעלי מקצוע וחובבי DIY משתמשים בתרסיסים לשימושים מגוונים החל מצביעת אלמנטים שונים כמו פריטי ריהוט ושאר עבודות שצריכות להיצבע או למטרת תיקון וחידוש כמו תיקוני צבע ברכב, חידוש רהיטים ושאר מוצרים אחרים. מגוון הצורות בהם ספריי צבע ניתן ליישום מאפשר בעצם לתת מענה על כל צורך או בעיה. יש מגוון עצום של גוונים הניתנים להזמנה על פי מספר קבוע (RAL) וגווני בסיס שקיימים על המדף. ספריי צבע מאוד קל לשימוש וניתן ליישם אותו על מגוון גדול של חומרים, כגון עץ, מתכת פלסטיק, זכוכית ועוד.
יש לא מעט אפשרויות צביעה כאשר צביעה בהתזה נחשבת לאידיאלית והאיכותית ביותר. בכוונה היא לצביעת אלמנטים שונים ופרטים המחייבים צביעה חלקה, רציפה וללא סימנים של משיכת מכחול. ספריי צבע לא ספק הינו פיתרון אידיאלי, נוח וקל לשימוש, במיוחד אם אתם רוצים לחדש משהו בבית בקלות ובנוחות. אולם ספריי צבע נמצא לא רק בשימוש ביתי אלא גם בתעשייה, פחחי רכב משתמשים כל הזמן עם ספריי צבע כאשר יש להם תיקונים קלים של פחחות, לרוב השימוש בספריי צבע חוסך עלויות מכיוון שבמקום להכין צבע להתזה שצורך יותר חומר המיכל מכיל כמות קטנה יותר המוכנה מראש ואיתה ניתן לבצע את התיקון המקומי בלי יותר מידי הכנות. שימוש נוסף שיש לספריי צבע הוא דווקא אצל חובבי ה DIY, הקלות בה ניתן לצבוע רהיט, או כל עבודת יד בין אם היא עשויה עץ, פלסטיק או מתכת. שיטת הצביעה קלה ונוחה לשימוש עבור כמעט כל אחד כל עוד אתם מקפידים להשתמש בספריי צבע בהתאם להנחיות היצרן ושומרים על שיטת העבודה שנפרט לכם בהמשך.
מצד אחד אנחנו אומרים שהצביעה עם ספריי צבע היא איכותית וקלה אך עם זאת חייבים להבין שיש דרך נכונה לבצע את פעולת הצביעה על מנת שהתוצאה תהיה איכותית :
הכנה וליטוש - לטשו היטב את האזור המיועד לצביעה על מנת שהצביעה תהיה חלקה וללא גבשושיות
צבע יסוד - ריסוס צבע יסוד יבטיח קשר טוב יותר בין הצבע לאלמנט שאם צובעים.
ניקיון - נקו היטב שאריות לכלוך, שומנים ואבק ודאגו להיות באיזור ללא רוח ואבק.
הגנה - הגנו על כל מה שאתם לא רוצים לצבוע על מנת שבעת הריסוס לא יעוף רסס למקום אחר שעלול לגרום לנזק.
שיטת עבודה - פעולת הריסוס מתבצעת כאשר מחזיקים את המיכל במרחק של כ 30 ס"מ עד 25 ס"מ, הצביעה צריכה להיות תוך כדי תנועה המשכית מצד לצד, כלומר אין להתיז ספריי צבע במקום אחד על מנת שלא יהיו נזילות
שכבות - לרוב שכבת ספריי צבע אחת לא מספיקה ומומלץ להמתין על פי הנחיות היצרן בין שכבה אחת לשניה. כאשר משנים גוון כלומר אם האובייקט אותו אתם צובעים היה שחור ואתם רוצים להלבין אותו מומלץ להשתמש בצבע יסוד לבן ולצבוע לפחות 2 שכבות של צבע, במקרים הפוכים כלומר צביעה מגוון בהיר לכהה לא חייבים את צבע היסוד כי הכהה גובר על הבהיר.
כאשר מכונית עולה על הכביש בפעם הראשונה המראה שלה יכול לכבוש כל אחד כיוון שנראית בוהקת וחדשה. אך כמו כל אובייקט הנמצא כמעט ברובו תחת תנאי מזג האוויר השונים, גם היא יכולה להיפגע ולאבד מאיכות הצבע לאחר כמה שנים. ישנן כל מיני סיבות שונות שיכולות להזיק לצבע הרכב. זו יכולה להיות לשלשת ציפורים שמאוד לא בריאה לצבע הרכב ומאוד קשה להסיר אותה או שיכול להיות שקרני השמש לאחר תקופה גרמו לצבע הרכב שלכם לדהות.
כאשר אנחנו רוצים לחדש שולחן או כיסא לרוב הבחירה הראשונית שלנו תהיה לצבוע אותו בצבע חדש. הצביעה תיתן מראה רענן, נקי וחדש. יש כמה דרכים בהם תוכלו לצבוע ולחדש : על ידי מברשת, גלגלת או ספריי צבע. כל הדרכים יובילו לאותה תוצאה כל עוד אתם יודעים לבצע את המשימה כראוי. היתרון של צביעה במברשת הוא החיסכון הגדול בצבע, אך יחד עם זה החיסרון הוא שאם אתם לא מיומנים מספיק התוצאה תיראה ממש לא טוב, דרך נוספת ופשוטה יחסית היא צביעה על ידי גלגלת, זהו פתרון נוח בעל תוצאות איכותיות יותר אך כאן החיסרון הוא שצביעה עם גלגלת מבזבזת צבע ולרוב אי אפשר להמשיך ולהשתמש בציוד, הפתרון היעיל והיחסית קל ליישום הוא שימוש בספריי צבע, אמנם אין הדבר יעיל לשטחים גדולים אך התוצאות בשימוש נכון יהיו ללא ספק איכותיות ביותר. לכן כאשר יש לכם משימת צביעה בינונית ומטה הדרך המומלצת שתבטיח לכם תוצאות היא צביעה בעזרת ספריי צבע.
כאמור הצביעה האיכותית ביותר היא צביעה בעזרת ספריי צבע אולם על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר אתם חייבים להכיר את הטיפים הבאים:
הכנות כלליות - ממש כמו שבמטבח לפני הכנת הארוחה אתם דואכים לבצע הכנות כלליות כך גם לפני צביעה. יש לודא כי יש ברשותכם את כל מה שנדרש לצורך הצביעה, הכינו את הכלים, הצבעים, דאגו שיש לכם די והותר צבע, תוכלו לחשב את הכמות הנדרשת לצביעה בעזרת מוכר הצבעים שלכם ותמיד כדאי שתוסיפו כ 10 - 15 אחוז יותר מהנדרש. הכינו חומרי ניקוי, מדללים, מניילונים לכיסוי, סרטי הדבקה וכל דבר נוסף שיידרש לצורך ביצוע העבודה בצורה חלקה וללא הפסקות.
הכנת השטח - אם ההכנות הכלליות חשובות הרי שהכנת אזור הצביעה חשוב הרבה יותר, ההמלצה היא למנוע מפגיעה באזורים על ידי התזת ספריי צבע. על מנת לשמור על סביבת צביעה נקיה מומלץ לכסות בניילון, עיתונים או כל דבר אחר שימנע מגע בין ספריי צבע ליתר החלקים שאותם אתם לא רוצים לצבוע.
הכנה לצביעה - הכנת החפץ או הפריט לצביע גם הוא בעל חשיבות רבה, מומלץ להסיר צבע ישן או מתקלף ואף מומלץ לשייף את האיזור על מנת להבטיח שטח צביעה חלק, לאחר מכן על ידי מטלית טבולה בטרפנטין או טינר יש לנגב את המשטח המיועד.
הכירו את המוצר - יש מגוון גדול של ספריי צבע מחברות שונות לכל חברה יש את ההגבלות וההוראות שימוש משלה, על מנת שתהליך הצביעה יתנהל כראוי ותוצאות הצביעה יהיו איכותיות עליכם לקרא את הוראות הירן, רק כך תדעו כיצד לצבוע נכון, מה זמן ההמתנה בין השכבות ולאיזה חומרים מותאם התרסיס.
צבע מקשר או בשמו המוכר "פריימר" חשוב מאוד להצלחת הצביעה. צבע היסוד מהווה מקשר בין ספריי צבע לבין השטח אותו צובעים ועל מנת להבטיח היצמדות איכותית של הצבע שתמנע את הקילוף שלו משתמשים בפריימר, במקרים מסוימים לאחר התזת הפריימר מלטשים בנייר שיוף עדין על מנת ליצור החלקה מושלמת.
מקשה לכה היא בעצם לכה רק יש בתוכה תוספת ההופכת את החומר לחזק הרבה יותר כאשר מתייבש. הסיבה שישנה לכה בעלת חוזק גבוה במיוחד היא על מנת לסייע לענפים או תעשיות שהאובייקטים השונים אותן מייצרות נמצאים תחת כיפת השמיים בכל עת והם יהיו זקוקים להגנה כפולה וגבוהה יותר מזו שמעניקה לכה לאובייקטים הנמצאים בתנאי פנים. הענפים העיקריים שעושים שימוש רב במקשה לכה הם ענף התעופה וענף התחבורה.