דף הבית מאמרים ומדריכים תיקון יאכטה | תיקון אוניה | תיקון סירה

תיקון יאכטה | תיקון אוניה | תיקון סירה

8 שלבים לתיקון סדקים ושריטות בסירה שלכם

בעלי ספינות, יאכטות ואוניות שימו לב!

לא משנה כמה אתם נזהרים, בשלב כלשהו בחיי הסירה שלכם צפויות להופיע שריטות, סדקים וחורים.. ללא תחזוקה שוטפת ותיקון מיידי של כל נזק תגלו מהר מאוד כי נזקים קטנים עלולים להסלים לבעיה גדולה בהרבה, עד כדי נזקים שהתיקון שלהם יהיה כרוך בהוצאות רבות. אם גיליתם שריטה בגוף הסירה שלכם או סדק המאמר הזה בשבילכם, נלמד אתכם איך ב 8 שלבים פשוטים תתקנו כל סדק או סריטה.

זיהוי ואבחון הנזק של הסירה או האוניה שלכם לפני התיקון

בעלי סירות ואוניות רבים יעידו כי היווצרות סדקים או שריטות בגוף האוניה הם דבר שבשגרה. יש סיבות רבות להיווצרות פגמים אלו חלקם נובעים עקב עגינה לא זהירה, חכות דייג ועוד. פגמים אלו מהווים את רוב עבודות התיקון והתחזוקה השוטפות שיש לבצע. חלק מהתיקונים תוכלו לבצע בעצמכם ואחרים תאלצו לפנות לגורם מקצועי.  

מרבית הסדקים אינם מופיעים בבת אחת אלא מופיעים בהדרגה ולאורך זמן והם נובעים מחשיפת המשטח החיצוני של הסירה לשמש, לחות, ושאר פגעי מזג אוויר. בדרך כלל האזורים הראשונים להיסדק הם הסיפון המעוקל לפנל התא, סביב או ליד החלונות ועוד מקומות בהם יש מגע ישיר של דריכה, חיכוך וכדומה.

חשוב לציין כי ככל שתשאירו את אותם נזקים קטנים ככל שיהיו לאורך זמן סביר להניח כי הם יהפכו לבעייתיים יותר וקשים יותר לתיקון.

 

כך תבצעו זיהוי והערכה של הנזק

תיקונים קבועים לנזקים במיוחד שהם קטנים ולא התפתחו לנזק גדול מומלצים, כל תיקון באשר הוא יעזור לכם לשמור על הסירה שלכם מבחינת תקינות ומבחינת הערך כאחד. יש מספר דרכים לתקן סירה כאשר יש סדקים ופגמים והנפוצה ביותר היא שימוש עם אפוקסי או פיברגלס. אם בחרתם לתקן בעצמכם תוכלו להשיג ערכות לתיקון עצמי וחומרים שיתנו צוצאות של מקצוענים, כל עוד תקפידו על תהליך תיקון סירה נכון.

  יש פרט נוסף חשוב והוא התאמת הצבעים, סירות צבועת בצע לסירות ויש להם גוון משלהם. התאמת הצבע יכולה להיות אתגר לא פשוט אך התוצאה ללא ספק תהיה מושלמת עד כדי שלא תוכלו להבדיל בין האזור המתוקן בסירה לשאר הסירה. בדרך כלל יש עדיפות לבצע תיקונים על ידי פיברגלס על פני אפוקסי וזה בשל היכולת להגיע למניפת צבעים רחבה יותר.

החלטתם לתקן לבד? קבלו כעת את 8 הטיפים לתיקון סירה מושלם

ראשית דבר – הערכת הנזקים:

החליטו אם הסדק נגרם על ידי פגיעה או על ידי כיפוף, נזק הנובע ממקה יהיה בעל תצורה מעגלית עם נקודת פגיעה מרכזית, נזקי כיפוף יהיהו אורכיים יותר ושטוחים למדי.

לאחר שבחנתם את הנזק קבלו את שיטת התיקון המהירה והקלה ביותר:

1 – ליטוש

משייפים סביב האזור הפגוע תוך יצירת מגרעת עדינה, אם יש סדק עמוק מומלץ לבצע חיתוך קל , חשוב לשייף היטב ולא להשאיר שום חלק חד או בולט. ניתן לעשות זאת באמצעות את הליטוש מבצעים בעזרת נייר זכוכית או ספוג מלטש, מתחילים עם גרעון 80 עד 150 ומסיימים עם גרעון 240. נגבו את האזור והשאירו נקי ללא אבק או פסולת.

2 – הכנת חומר המילוי

עכשיו, הכינו את המילוי. אם אתם משתמש במילוי אפוקסי שנקנה בחנות, הקפד להנחיות שהנפיק היצרן בהכנתו. אם תבחרו בתערובת פיברגלס תצטרו פיברגלס אבקתי וציפוי ג'ל צבעוני כדי להכין את תערובת המילוי.

הצבע המדויק של הסירה שלכם יהיה זמין דרך היצרן, שים לב למספר הסידורי שלה, הדגם והדגם כדי להבטיח שתקבל את הנכון.

בעת ערבוב המילוי, הקפיד לעמודו בהנחיות היצרן בכל הקשור ליחסים. המרקם הסופי צריך להיות כמו חמאת בוטנים; הוא צריך להיות נמרח אך לא נוזלי מדי.

3 – יישום חומר המילוי

מרחו את המילוי על האזור הפגוע בקצה השטוח של מקל ערבוב או שפכטל פלסטיק. מלאו את השריטות או השריטות בהדרגה, וודא שהמילוי נלחץ לתוך הסיבים ועצבו אותו כך שיתאים לקווי המתאר באמצעות מרית פלסטיק.

השאירו את התערובת מעט גבוהה יותר מהסביבה והסירו עודפים לפני שהיא מתחילה להתייבש. אפשרו לאפוקסי להתייבש ביסודיות וללא חימום או עזרה מצידכם.

משך הזמן לייבוש יהיה תלוי במספר גורמים: טמפרטורה, לחות ומרקם התערובת. אם האזור המטופל אינו יבש הוא יהיה דביק למגע.

4 – הכנה לצביעה

כאשר המילוי התייבש לחלוטין יש לשייף את האזור כדי למזג אותו עם קווי המתאר מסביב לאזור המטופל..

השתמשו בנייר זכוכית גס אך לא יותר מידי על מנת להגיע לגובה הסביבה המטופלת ועברו לנייר לטש או ספוג עדין רטוב או יבש בכדי להסיר את כל הבליטות סיימו את הליטוש בגרעון עדין של 240 כשאתם קרובים לצורה הסופית.

עבור שטחים מלאים גדולים יותר, השתמש במלטשת לקבלת גימור חלק יותר בזמן עבודה קצר יותר.

5 – בקרת תוצאות

עברו עם היד על האזור המטופל, אם נותרו חללים או פגמים פנימיים שקיעות או שהקווים אינם אחידים, חיזרו על שלבים 3 ו 4.

6 – התזת השטח המתוקן

לאחר שהכל תקין  הגיע זמן הריסוס מחדש של האזור הממולא והמלוטש. לשם כך, מערבבים את צבע האפוקסי ביחסים המצוינים בהוראות היצרן.

חשוב לציין כי ריסוס אמנם הדרך הטובה ביותר למרוח באופן שווה את הצבע על פני השטח, אך ריסוס אפוקסי שונה בהרבה מריסוס צבע, זה יכול להיות קשה ליישום, מבולגן למדי, ולא יספק גימור חלק מלכתחילה, לכן נדרשים שלבי תהליך נוספים על מנת לקבל את הגימור המבריק שלכם. המתן עד שהצבע יתאחה עם האזור המתוקן ויתקשה לחלוטין לפני השיוף.

7 – גימור לפני פוליש

יש לשייף את האזור המתוקן בעדינות עם נייר זכוכית רטוב ויבש בגרעון שנע מ 800 ועד 1200 לפחות.

8 – פוליש והברקה

על מנת לקבל את הברק המבריק לאחר התיקון והצביעה יש לבצע פוליש לאזור המתוקן. הקפידו להשתמש בחומרי פוליש איכותיים על מנת לתת גימור והגנה לאזור הצבוע מחדש.

יש לכם שאלות נוספות? לא הבנתם משהו? הצוות המקצועי של מישל כהן – חומרים וציוד נמצא לשרותכם וזמין לתת מענה לכל שאלה.